maanantai 19. tammikuuta 2015

Unelma onnellisesta suhteesta aikaan


Odotatko kiihkeästi aurinkoista päivää? Viikonloppua? Kesälomaa? Hetkeä, jolloin voit rauhassa keskittyä siihen, mitä haluat tehdä? Kiihkeästi tulevaisuuteen kurkottajana tunne siitä, kuinka elämänvoimani, jota tarvitsen nyt, virtaa kuvittelemaani huomiseen, on minulle liiankin tuttu. Näet kyllä fyysiset molekyylini tässä hetkessä ja suorituskykyni riittää arkisten tehtävien hoitamiseen. Tavallaan elän kuitenkin ahneuden kulttuurin harhamaailmassa. Se, että olen tässä nyt, ei riitä. Olen joko tempautunut ympäristön vauhtiin juoksemaan ulos levollisesta energiakentästäni tai omat tarpeeni tehdä ja kahmia elämää vielä enemmän, ovat houkutelleet minut venyttämään mittojani. Yksi jalka tässä, toinen jo siellä. Kädet tekevät vielä täällä, ajatukset vaeltavat jo tuolla. Taustalla lie huomaamatta matkaan tullut uskomus siitä, ettei tässä hetkessä ole tarpeeksi ja jotain, mitä vasta olemme muovaamassa, on varmasti vielä parempaa. Tai se, mitä olen nyt, ei riitä, on venyttävä koko ajan lisää.

Uuden vuoden myötä haaveilemme tulevasta ja niistä asioista, jotka toisivat meille onnen. Toivottelemme toisillemme onnellista vuotta, menestystä, hyvää terveyttä, iloa, rakkautta - kaikkea sitä, mitä itsekin haluamme. Minä haluan onnellisen suhteen aikaan. Sellaisen, jossa osaan olla kiitollinen ja nauttia kaikesta siitä hyvästä, mikä jo on. Sellaisen, missä kunnioitan juuri tätä tehtävää, jota olen tekemässä ja yhtä kohtaamista kerrallaan. Haluan rakentaa onnellista aikasuhdettani pitämällä huolen siitä, että elämänvoimani pysyvät hallussa siinä, missä olen, eivät vuoda jatkuvana norona tuleviin harhamaailmoihin. 

Niin, tiedän kyllä, että rakennamme ajatuksillamme tulevaa ja haluan toki vaikuttaa siihen, millaiseen huomiseen olemme kulkemassa. Suunnan kirkastaminen, tavoitteiden asettaminen ja unelmointi aika ajoin ovat vähän eri asia kuin se, että taiteilee jatkuvasti tämän ja seuraavan sekunnin välillä. Onnellinen suhde aikaan on levollista mielen hallintaa, fokuksen pitämistä hetkessä, havainnointikykyä ja elämän arvostamista sopivina haukkapaloina. Toivon meille kaikille onnellista suhdetta aikaan, annos kerrallaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti