Kiireenkesytys® myynti-markkinointi-valmennuksen lähipäivät 7.- 9.5.2014 Tallinnassa!
Valmennusohjelman toukokuun lähipäivät pidetiin Tallinnassa 7. - 9.5.2014 Hotelli Crussa.Jakson teemana oli myynnin vastuullinen valmistelu.
Ensimmäisenä päivänä puhuimme työyhteisön toiminnasta. Minkälainen on toimiva työyhteisö ja mikä on työssä pysymisen edellytys? Valmentajana toimi työyhteisöjen toimintamallien kehittäjä Kari Paukkeri Tamorasta.
Aamupäivän
keskeisenä teemana oli RST-mallin toteuttaminen työyhteisössä.
Ennakkotehtävänä
oli laatia oma RST-kuvaus, ei mitenkään valmis, mutta kuitenkin mietitty.
Mitä
tarkoitetaan RST:llä? Lyhennys tulee englanninkielestä- Responsibilities,
Standards and Targets.
Suomennettuna
- Vastuualueet, Ydintehtävät ja Tavoitteet.
Vastuualueet; jokaiselle määritellään omat selkeät
vastuualueet sovituksi periodiksi.
Ydintehtävät: läpinäkyvät,
realistiset, mitattavissa suhteessa määrään, laatuun, kustannuksiin, aikaan, toimintaan. Yhteiset kaikille samassa työpaikassa työskenteleville.
Tavoitteet:
työnantajan kanssa yhdessä määritelty, ylittävät normitehtävän tason, tukevat
urakehitystä, edellyttävät henkilön taitojen ja osaamisen kehittämistä.
Ydinkysymys: Mitä haluan saavuttaa?
RST-kuvauksen
työstämistä jatketaan organisaation sisällä ja siitä kehitetään jokaiselle
käytännöllinen työkalu.
RST-mallin tarkoitus? Saadaan jokaisen tehtävät näkyviksi,
pystytään mittamaan tekemisiä, yhteiset intressit lisääntyvät, saadaan
kokemuksia muilta ja muualta, työmenetelmät lisääntyvät, erilaiset vahvuudet
saadaan näkyväksi ja niitä hyödynnetään.
Iltapäivällä jatkoimme ohjelmaa päävalmentajamme Anja Kuloveden johdolla vaihtamalla kokemuksia maalis-huhtikuun aikana toteutetuista kiireenkesytyksistä.
Valmentajakonkarimme kertoivat kokemuksistaan myös isojen asiakasryhmien kanssa.
Kiireenkesytysvalmennukseen osallistujien verkostoituminen ja kokemusten jako avartaa näkemyksiä valmentajuudesta. On kaikin puolin hyödyllistä, että ryhmässämme on erilaisia ihmisiä erilaisissa tehtävissä. Jokaisen tulee löytää omat vahvuutensa ja oma valmentajatyylinsä voidakseen iloita konseptin käytöstä ja palvella omia asiakkaitaan parhaalla tavalla.
Puhuimme siitä, miten toimin oppaana kiireenkesyttäjien talossa ja miten voisin kehittää omaa toimintaani sen teemojen parissa. Anja Kulovesi kehotti kaikkia käymään säännöllisesti tutustumassa ja kommentoimassa avattujen talon huoneiden esimerkkikysymyksiä ja ideoita.
Toisena lähipäiväna katsoimme asiakkuuksia, myyntiä ja markkinointia ison kuvan kautta; minkälainen on asiakaslähtöinen myyntityö, mitä tarkoitetaan arvon myynnillä, mitä ovat myyntiprosessin vaiheet?
Päivän valmentajana toimi palveluinnovaatioiden ja myynnin johtamisen asiantuntija Mika Kortelainen Tamorasta.
Mika aloitti osuutensa kysymyksillä: Mikä myynti on? Mikä on myynnissä tärkeintä?
Vuorovaikutusta, arvoa, hyötyä ja mahdollisuuksia asikkaalle?
Tuotemyynnistä arvon myyntiin!
Arvo syntyy asiakkaan prosesseissa oli kyseessä sitten palvelu tai tuote.
Hyvin oleellinen myynnissä on asiakasvalinta ja sen mukainen myyntistrategia.
Kuinka hyvin tunnet asiakkaasi?
Tärkeintä on tehdä asiakasryhmittely ja varmistaa, että se on oman organisaation tiedossa.
Iltapäivällä lähestyimme mainittuja teemoja kunkin osallistujan näkökulmasta; miten johdan omaa myyntityötä tavoitteellisesti ja suunnitelmallisesti. Mitä käytännön myyntityö on?
- Asiakas,- kilpailija- ja markkinatiedon hyödyntäminen omassa työssä.
- Oman työn tavoitteellinen ja suunnitelmallinen johtaminen.
Toisen valmennuspäivän iltana järjestimme valmennuksellisen asiakasillan, jossa sovellettiin saatuja oppeja.
Asiakasillan tavoitteena oli kulttuurien väliset kohtaamiset aiheen ympärillä ja keskustelu siitä, onko Virossa kiirettä ja miten se ilmenee.
Valmennusjakson viimeisenä päivänä paneuduimme myyntityöhön Kiireenkesytyksen näkökulmasta:
asiakaskohtaamiset, oikeat työvälineet, myynti- ja markkinointi eri kanavissa.
Mietimme Kiireenkesytyksen "pelivälineiden" soveltamista asiakkaan tarpeisiin itselle luontevalla tavalla. Mitä konsepti tarjoaa asiakkaalle, mitä minulle?
Päivien valmentajat:
Kiireenkesytys® myynti-markkinointi-valmennus käynnistyi 27.-28.2.2014 Helsingissä!
Valmennuksen alussa jokainen valitsi itselleen roolin koko valmennuksen ajaksi, ns "tosiroolin"!
Roolien valinta ei ollut helppo, mutta se löytyi ja jatkossa toimitaan valitussa roolissa!
Mistä kiireenkesytyksessä on kysymys?
Kiireen kesytys on uusi ammattitaitovaatimus! Olemme itse vastuussa omasta Hyvän Elämän Tasapainostamme.
Kiire voidaan jakaa yksilön ja yhteisön kiireeseen.
Ensimmäinen tehtävä on ottaa aikalisä ja miettiä, mitä kiire on. Miksi meillä on kiire ja sen jälkeen, mitä sille voisi tehdä.- Täydellisyyden tavoittelija
- Ikuinen uneksija
- Kiihkeästi tulevaisuuteen kurkottaja
- Turvalliseen menneisyyteen luottaja
- Melkein situoutuja
- Erityisen empaattinen tyyppi
- Tunnollinen velvollisuuksien täyttäjä
- Huolestumisen mestari
- Taitava nautiskelija
- Ylioptimisti
Kiireenkesyttäjien talo ja sen huoneet
Talossa on kolme kerrosta, yhdeksän huonetta ja tietenkin viimetipan vintti!!
Talon huoneet avautuvat valmennuksen aikana joka kuukauden ensimmäisellä päivällä.
Jokaisessa huoneessa on tehtäviä/harjoituksia!
Käythän huoneissa kommentoimassa ja kokemuksia vaihtamassa!!!
Työyhteisön hyvinvoinnin osakepörssi
Valmennuksen toisen päivän päätteeksi valmentajamme avasi osakepörssin!
Miten voi käytännössä toteuttaa osaketta arjessa? Kyse on siis aikaansaamisesta.
Nyt on aikaansaamisen aika!
Pitäisikö välillä vaihtaa osakkeita? Myydä pois osakkeet, jotka ei tue meidän liiketoimintaa tässä ajassa enää. Ostetaan tilalle uudet, jolla päästään kannattavasti kasvattamaan liiketoimintaamme!
Osakevaihtopörssistä on sentään kysymys!
Näyttääpä mielenkiintoiselta. Olen mukana ryhmässä ja toivottavasti pääsen mukaan Tallinnan lähipäiville. Kiirettä on kesytetty ja Anjalta saantu loistava Startti koulutukseen. Iloa päivääsi, Nähdään Hanna H-O
VastaaPoistaTervetuloa mukaan, Hanna! Haluan sun kuvan ja tosiroolin mukaan tähän yhdessä kesyttäjien potrettiin.
Poista